İstanbul’un demiryolu ulaşımında bir ilk daha gerçekleştirildi ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı koordinasyonu ile yapılan çalışmalar doğrultusunda Gayrettepe – İstanbul Havalimanı – Halkalı metro hattında Arnavutköy – İstanbul Havalimanı etabı devreye alındı.
Sinyalizasyon Sistemi TÜBİTAK RUTE’den
Hattın sinyalizasyon sistemi ise Türkiye’nin demiryolu üzerine çalışan ilk ve tek Ar-Ge merkezi olan TÜBİTAK RUTE tarafından yapıldı. Yerli sinyalizasyon sistemleri ülkemizin metro hatlarının sinyallenmesi ve yenilenmesinde dışa bağımlılığı ortadan kaldıran önemli projelerden bir tanesi olarak öne çıkıyor.
Geliştirilmiş olan YERLİSİNYAL-CBTC WSATC sistemi tam otonom sürücüsüz trenlerin emniyetli olarak işletilmesini sağlıyor. Dünyada sayılı ülkelerin çalışabildiği bu sistem sayesinde ülkemiz metro hatlarının sinyallenmesinde ve yenilenmesinde yurt dışına olan ihtiyacımız ortadan kalkarak oluşan yüksek maliyet giderleri de engellenmiş oluyor. TÜBİTAK RUTE kabiliyetiyle yerlileşen bu sistemin önümüzdeki yıllarda da faaliyete başlayacak olan ana hatlar ve metro hatlarındaki kullanımıyla birlikte Türkiye’ye 100 milyon euro değerinde katma değer sağlanması hedefleniyor.
Yoğun emek harcayarak projenin bu önemli kısmının hayata geçirilmesine katkıda bulunan TÜBİTAK RUTE’nin tüm personeline teşekkür eder, ülkemiz için hayırlı olmasını dileriz.