rute-logo-2@4x

TÜBİTAK RUTE’nin Proje Yürütücülüğünde Geliştirilen ESKİŞEHİR5000’de Seri Üretim Başlıyor

ESKİŞEHİR5000
Bu Haberi Paylaş

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal ve TÜBİTAK RUTE Müdürü Dr. Tolgahan KAYA ve kamu/özel sektörden çok sayıda ismin katılımıyla Eskişehir’de gerçekleşen “Elektrikli Anahat Lokomotifi Sözleşmesi İmza Töreni” ile birlikte Türkiye’nin yeni nesil elektrikli anahat lokomotifi ESKİŞEHİR5000’in seri üretimine başlanıyor.

Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demir yolu sektörünün öncü kuruluşları TÜRASAŞ ve TCDD Taşımacılık arasında 95 adet elektrikli anahat lokomotifinin temini için bir araya geldiklerini söyleyerek TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü’nde 95 adet “Eskişehir 5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi”nin üretimini başlatacaklarını ifade etti.

Uraloğlu: “ESKİŞEHİR5000 İlklerin ve Enlerin Projesi”
 

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde 22 yılda demir yolu alanında hayata geçirilen projelere değinerek, “Şimdi de 2023 yılında yerli ve millî imkânlarla ürettiğimiz 5 bin kilovatsaat güce sahip ilk elektrikli anahat lokomotifi olan E5000 ile yeni bir dönemin kapılarını aralıyoruz. TCDD Taşımacılık AŞ’nin ihtiyaçlarına uygun, 5 megavat gücünde, ‘TSI’ yani Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Sertifikası’na sahip, yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek, saatte 140 kilometre hıza sahip, TÜRASAŞ marka yeni nesil bir elektrikli anahat lokomotifi geliştirdik.” diye konuştu.

Uraloğlu, bu alandaki ilklerin ve enlerin projesi olarak da kabul edilen Eskişehir 5000 projesinin öne çıkan birçok özelliğinin bulunduğuna dikkati çekti.

TÜBİTAK Başkanı: “CER Konvertör Sistemi ile Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi TÜBİTAK RUTE tarafından Geliştirilmeye Devam Edecek”
 

TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal da törende yaptığı konuşmada “Eskişehir 5000 için bugün atılan imzaların hayırlı olmasını diliyorum. Ar-Ge süreciyle ve TÜBİTAK KAMAG desteğiyle başlayan bu yolculukta TÜBİTAK Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsünün (RUTE) proje yürütücülüğünü yaptığı ihtiyaç makamı olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın yer aldığı ve geçen yıl Cumhurbaşkanımızın katılımıyla raylara indirdiğimiz Eskişehir 5000 trenimizin seri üretime geçişini ve kısa vadede 95 tane üretiminin başladığı büyük bir heyecanın içindeyiz.” dedi.

95 adetlik siparişin hem CER konvertör sisteminin hem de tren kontrol ve yönetim sisteminin TÜBİTAK RUTE tarafından geliştirilmeye devam edeceğini söyleyen Mandal, “Üzerimize düşen sorumluluğu en iyi şekilde yerine getirmeyi sürdüreceğiz. Ülkemiz kendi ana hat lokomotifi ile hem yolcu hem yük taşıyıcılığını bir üst seviyeye çıkaracak. Bu özgüven bize daha büyük bir heyecan ve sorumluluk verecek.” diye konuştu.

Soru ve önerileriniz içinİletişime Geçin

En Yeniler